آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

مامور سابق سیا: بن لادن سال 2006 و بر اثر بیماری از دنیا رفته است!

بازدید : 547 |
درباره : سياسی , |
تاریخ : شنبه 30 اردیبهشت 1391 زمان : 17:40

مأمور سابق سازمان سیا فاش کرد که بن لادن در سال 2006 و بر اثر بیماری از دنیا رفته است و عملیات روز 2 می سال گذشته برای کشتن وی عملیاتی نمایشی بوده و آمریکا نقشی در کشتن وی نداشته است....


به گزارش فارس، "برکان یاشار" از سیاستمداران برجسته ترکیه و مأمور سابق سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) فاش کرد که اسامه بن لادن به مرگ طبیعی از دنیا رفته و آمریکا در کشتن وی نقشی نداشته است.

وی که با شبکه "یک" تلویزیون روسیه گفت‌وگو می‌کرد، هنگامی که درباره مرگ بن لادن در روز "دوم می" سال گذشته سئوال شد، موارد عجیبی را فاش کرد و گفت: حتی اگر تمام مردم دنیا مرگ وی را باور کنند من نمی‌توانم چنین موضوعی را باور کنم زیرا من شخصا سه فرد چچنی به نام های "محمود"، "سامی" و "ایوب" را می‌شناختم که محافظ وی بودند و تا پایان عمر نیز از بن لادن جدا نمی‌شدند.

وی در ادامه اظهاراتش این گونه ادعا کرد: من روز 26 جون 2006 را به خوبی به یاد دارم، روزی که هفت نفر از جمله یک انگلیسی و یک آمریکایی به پناهگاه بن لادن رفتند ولی جنازه وی را که بر اثر بیماری از پا در آمده بود در آنجا پیدا کردند و پس از آن همین سه محافظ چچنی بودند که وی را غسل داده و به خاک سپردند.

یاشار در ادامه اظهار داشت: فقط همین سه محافظ چچنی جسد بن لادن را تشییع کرده و بنا بر خواست وی جسد او را در کوه‌های مرزی بین پاکستان و افغانستان دفن کردند و آمریکایی‌ها نیز  بعدها بدون درگیری محل دفن وی را یافتند و جنازه بن لادن را از خاک بیرون کشیدند.

وی با اشاره به حمله آمریکا به محل اختفای بن لادن گفت: حال پس از یافتن جسد بن لادن، آمریکایی‌ها نیاز داشتند تا به مردم خود اینگونه نشان دهند که کشتن بن لادن بر اساس فناوری‌های سرویس‌های امنیتی آمریکا و  همچنین کنترل مرحله به مرحله این عملیات، صورت گرفته و آن را پیروزی بزرگی برای آمریکا جلوه دهند.

این مأمور سابق سازمان سیا گفت: من نخستین کسی بودم که در یک کنفرانس در نوامر 2008 در واشنگن تاریخ مرگ وی را اعلام کردم و این نقطه آغاز پیگیری تماس‌های من از سوی آمریکا بود.

وی با اشاره به دستگیری سامی یکی از سه محافظ چچنی بن لادن توسط سیا گفت: من اعتقاد دارم چون وی قبل از اینکه اعلام شود بن لادن کشته شده است دستگیر شده، به احتمال زیاد سامی محل دفن بن لادن را برای آمریکایی‌ها فاش کرده است.

برکان افزود: نخستین بار در سپتامبر 1992 در خانه‌ای دو طبقه در شهر "گریزنی" کشور "چچن" با اسامه بن لادن ملاقات کردم که در طبقه بالای این خانه خانواده رئیس جمهور سابق گرجستان زندگی می‌کردند.

وی اشاره کرد که بعد از این سفر، مردم چچن در حلقه یاران بن لادن ظاهر شدند اما آن‌ها هیچ‌گاه به طور مستقیم در بمب گذاری‌های تروریستی دست نداشتند.

برکان در ادامه افزود: مردم چچن بنابرخواست خود بن لادن از وی محافظت می‌کردند زیرا بن لادن به طور کامل به آن‌ها اعتماد داشت و می‌دانست که آن‌ها هرگز به وی خیانت نمی‌کنند



برچسب ها : بن لادن , سرويس , جاسوسي , بيماري , عمليات نمايشي , آمريكا , نقش ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش