آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

بسته پیشنهادی امریکا به ایران در قزاقستان ارائه می شود

بازدید : 299 |
درباره : اجتماعی , سياسی , |
تاریخ : دوشنبه 07 اسفند 1391 زمان : 17:07

«باربارا لی» عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا و 10 عضو دیگر طرحی ارائه داده اند که به موجب آن دولت آمریکا مکلف است نماینده ویژه ای را برای انجام گفتگوهای مستقیم اتمی با ایران به تهران بفرستد...



«الن ایر» در گفت و گو با بی بی فارسی افزود: من حاضر نیستم جزئیات بسته پیشنهادی مان را توضیح بدهم. همانطور که هر دو طرف گفته اند مذاکره کردن از طریق رسانه فایده ای ندارد.
وی با بیان اینکه «کار دیپلماسی پای میز مذاکرات است» افزود: [نماینده]ایران که به قراقستان تشریف بیاورند با احترام متقابل و حسن نیت به دنبال آن هستیم که ببینیم می توانیم راه حلی پیدا کنیم. رهبر ایران و رئیس جمهور ما فرمودند داشتن بمب اتمی قابل قبول نیست و این [نشان می هد] جای مذاکره هست.

هیات‌های مذاکره‌کننده گروه کشورهای 1+5 با ایران صبح امروز(دوشنبه) به وقت محلی وارد آلماتی شدند. قرار است ایران و 1+5 روز سه‌شنبه 8 اسفند دور جدید مذاکرات هسته ای را برگزار کنند.هیات مذاکره کننده ایران به ریاست سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان عصر روز دوشنبه وارد آلماتی شد.
سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آمریکا در ازای آمادگی ایران حاضر است چه چیزی ارائه کند؟ اظهارداشت: ما آماده مذاکره با ایران هستیم. ما باید در قزاقستان با ایران مذاکره کنیم. ایران با انجام و اجرای تعهدات بین المللی اش باید بتواند تحریم ها را لغو کند.
وی با بیان اینکه «نمی شود به صورت رسانه ای مذاکره کرد» افزود: اصل مطلب این است اگر ایران تعهد را درباره برنامه صرفا صلح آمیز انجام دهد تحریم ها لغو خواهد شد. ایران می تواند یک برنامه ای هسته ای داشته باشد ولی باید تعهدات و الزلماتی را که قبلا عهده گرفته بود باید اجرا کند و برنامه هسته ای اش را در چارچوب ان پی تی پیش ببرد. ما با جدیدت، حسن نیت و احترام متقابل به قراقستان می رویم تا با ایران همکاری کنیم، تا به سوی توافق بلند مدت پایدار جامع و مرضی الطرفین حرکت کنیم.

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح موضوع مذاکره آمریکا و ایران در آستانه مذاکرات با 5+1«چیز جدیدی نیست» به العالم گفت: تقریبا در تمام مذاکرات گروه 1+5 ما شاهد درخواست مذاکره از طرف هیات آمریکایی هستیم. ما با ملت آمریکا مخالفتی نداریم ما با سیاست‌های ظالمانه‌ای که دولت‌های آمریکا از گذشته‌های دور تاکنون علیه ایران در پیش گرفته اند، مخالف هستیم و تا زمانی که سیاست های آمریکا در قبال ایران تغییر نکند، زمینه مذاکرات به وجود نخواهد آمد. وی افزود: ما قبلا برای کاهش بحران عراق با آمریکا سه دور مذاکره کردیم که این مذاکرات نشان داد که مخالفت ایران با مذاکره با آمریکا مطلق نیست ولی بشرط ها و شروط ها.
سخنگوی فارسی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به اینکه شما درباره لغو تحریم ها سخن می گویید در حالی که اگر رئیس جمهور امریکا خواسته باشد تحریم های ایران را لغو کند نمی تواند چون مصوبه سنا و مجلس نمایندگان است گفت: انعطاف پذیر هستیم. این تحریم ها وسیله است، هدف نیست و علت کل این تحریم ها وادار کردن ایران به پایبندی به تعهدات بین الملیل اش است تا جامعه بین المللی نگرانی اش نسبت به ماهیت صلح آمیر هسته ای ایران از بین برود.
«باربارا لی» عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا و 10 عضو دیگر طرحی ارائه داده اند که به موجب آن دولت آمریکا مکلف است نماینده ویژه ای را برای انجام گفتگوهای مستقیم اتمی با ایران به تهران بفرستد.

وی در توضیح این اعتقادش افزود: بعضی از تحریم ها بین المللی و برخی ملی است(تنظیم شده توسط امریکا است). اراده و نیت ما این است که ایران مثل همه کشورهای عضو ان پی تی پای حرفش بیاستد.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا که در این مصاحبه بر همکاری ایران با ان پی تی تاکید داشت ولی اشاره ای به همکاری های حتی خارج از پادمان ایران نداشت گفت: ما دنبال تسلیم و تعظیم ایران نیستیم دنبال تعامل ایران با جامعه بین المللی هستیم. همیشه می گفتیم که ایران حق برخورداری از انرژی هسته ای بر ای استفاده صلح آمیز دارد ولی باید تعهداتش را انجام دهد.

سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 روز شنبه گفت: امیدواریم اگر (1+5) به گفت‌وگو باز می‌گردند بتوانند با یک راهبرد جدید که اشتباه‌های گذشته را نداشته باشد وارد شوند. مسیری که آنها تا کنون طی کرده‌اند هزینه‌های متعدد زیادی برای آنها در بر داشته است. جلیلی گفت: امیدواریم آنها دچار اشتباه محاسباتی که قبلا شده‌اند نشوند و وارد مسیر جدیدی شوند که آن مسیر بتواند اعتماد ملت ایران را جلب کند. آنچه امروز ملت ما به دنبال آن است دفاع از حقوق خود از جمله حقوق هسته ای‌اش است. مردم ایران قبول نمی‌کنند ایران در دنیا یک استثنا باشد. ما نه حقوق کمتر می‌خواهیم و نه تکالیف بیشتر. ایران در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی به عنوان یک عضو فعال و متعهد تمام تکالیف پادمانی خود را انجام می‌دهد. همچنان که از تمام تکالیف خود باید برخوردار باشد.




برچسب ها : بسته پیشنهادی امریکا به ایران , گروه کشورهای 1+5 با ایران , دور جدید مذاکرات هسته ای , مذاکره با ایران ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش