آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

بازتاب رسانه ای تصمیم احمدی نژاد برای کناره گیری از سیاست

بازدید : 450 |
درباره : سياسی , |
تاریخ : یکشنبه 28 خرداد 1391 زمان : 16:12

سخنان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری کشورمان درباره تصمیماتش برای آینده و کارهایی که پس از دوره دوم ریاست جمهوری انجام خواهد داد، مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با یک هفته‌نامه آلمانی گفته بود پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، قصد ادامه فعالیت سیاسی ندارد و به دانشگاه بازمی‌گردد...


وی همچنین گفته بود، نمی‌خواهد حزب یا گروه سیاسی تشکیل دهد. احمدی‌نژاد در بخش‌های دیگری از سخنانش درباره مذاکرات مسکو نیز اظهارنظر و نسبت به پیشرفت آن اظهار امیدواری کرده بود.

سخنان احمدی‌نژاد به ویژه مورد توجه روزنامه‌های اسرائیلی قرار گرفته است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، ضمن انتشار این سخنان، به تحولات سیاسی اخیر در ایران و به ویژه آرایش نیرو‌ها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز بخش‌هایی از سخنان وی را منتشر کرده، ولی تمرکز خود را بر اظهارنظر احمدی‌نژاد درباره مذاکرات مسکو قرار داده است؛ افزون بر این دو، فاکس نیوز نیز امروز به موضوع فوق پرداخته است.

 روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبی با اشاره به مذاکرات پیش روی هسته‌ای در مسکو، به وضعیت اقتصاد و زندگی ایرانیان در آستانه این مذاکرات حساس پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد، در حالی که ایران برای دور جدیدی از مذاکرات آماده می‌شود، با موجی از اخبار بد اقتصادی، به ویژه کاهش چشمگیر صادرات نفت روبه‌رو شده که با اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا از اول ژوئیه، انتظار می‌رود اوضاع بد‌تر نیز بشود.

در این گزارش، به موارد دیگری از جمله کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها نیز اشاره شده است.
موضوع موضع‌گیری‌های ضدایرانی «میت رامنی»، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیگر به یکی از اخبار معمول رسانه‌ها تبدیل شده است. در همین باره، روزنامه «لس آنجلس تایمز» اقدام به انتشار جدید‌ترین اظهارات وی کرده که در جمع یک گروه مذهبی محافظه‌کار بر زبان رانده شده است.

وی در این سخنان، اوباما را متهم کرده که بیش از آنکه نگران برنامه هسته‌ای ایران باشد، نگران اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران است.

 روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در مطلبی با اشاره به مذاکرات مسکو، به بررسی جنبه‌هایی از این مذاکرات پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران، باید یک حقیقت را در نظر گرفت و آن اینکه ایران در همه این مدت توانسته تولید اورانیوم خود را همواره مستمر افزایش دهد و اکنون حتی غنی‌سازی خود را به سطوح بالا‌تر تسری دهد.

در این مطلب همچنین به درخواست ایران برای به رسمیت شناخته شدن حق خود در غنی‌سازی اورانیوم اشاره شده است.

اما از سوی دیگر، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در مطلبی گزارش‌وار از برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شده ایران روز به روز بیشتر به سمت به دست آوردن سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.

نویسنده این مطلب با تکرار ناشیانه ادعاهای غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران، به موضوع «پارچین» و همچنین افزایش سطح غنی‌سازی در ایران، به عنوان نشانه‌هایی برای اثبات تلاش ایران جهت کسب سلاح هسته‌ای استناد شده است.

 در پایان، روزنامه «جروزالم پست» از همراهی نکردن کشور سوئیس با تحریم‌های نفتی و بانکی غرب علیه ایران خبر داده و نوشته این امر سبب انتقادهایی علیه این کشور از سوی ایالات متحده شده است. سوئیس پیش از این اعلام کرده به ائتلاف کشورهای غربی برای تحریم بخش نفتی و بانکی ایران نخواهد پیوست. این موضع باعث شده سفیر آمریکا در سوئیس ضمن ابراز ناامیدی از این کار، از دولتمردان سوئیس بخواهد در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.



برچسب ها : رئيس جمهور , مطبوعات , دانشگاه , مصاحبه , فعاليت سياسي , احمدي نژاد ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش