آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

ایران و چین در یک جبهه مشترک قرار دارند

بازدید : 471 |
درباره : سياسی , |
تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391 زمان : 12:05

رییس جمهورکشورمان با بیان اینکه ایران و چین به تعبیری در یک جبهه مشترک قرار دارند ، اظهار داشت : پیشرفت و اقتدار هر کدام از کشورهای ایران یا چین کمک به اقتدار و پیشرفت کشور دیگر است ...

دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه ) به وقت محلی در دیدار با هوجین تائو رییس جمهور چین ، روابط دو کشور را تاریخی ، سازنده و همواره دوستانه و صمیمی توصیف کرد و گفت : دوره اخیر روابط ایران و چین که بر پایه روابط دوستانه کهن دو کشور بنا گذاشته شده است همواره رو به پیشرفت بوده و به ویژه در سالهای اخیر از رشدی روز افزون و صعودی برخوردار بوده است .

رییس جمهورکشورمان با اشاره به اینکه ایران و چین در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی دیدگاه های نزدیک و حتی منطبق بر یکدیگر دارند ، افزود : متاسفانه برخی کشورها هستند که در زیاده خواهی به هیچ حدی قانع نبوده و در مسیر تامین منافع خودشان از تحمیل هزینه و آسیب به منافع کشورهای دیگر هیچ ابایی ندارند.

دکتر احمدی نژاد همکاری های ایران و چین را کاملا در راستای صلح و امنیت جهانی و تامین عدالت برای همه ملت ها عنوان کرد و اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای گسترش همه جانبه روابط خود با چین ندارد .

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و چین برای افزایش سطح مبادلات تجاری به رقم 200 میلیارد دلار در سال خاطر نشان کرد : حجم مبادلات تجاری ایران و چین سال گذشته از مرز 45 میلیارد دلار گذشته و با رفع برخی موانع اداری و بورکراتیک می توان به راحتی حجم این مبادلات را در طول 3 تا 5 سال به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش دادو در این راستا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری های خود با چین را در عرصه انرژی نیز گسترش دهد .

هوجین تائو رییس جمهور چین نیز در این دیدار با اشاره به پشتوانه تاریخی و فرهنگی کهن روابط ایران و چین از گسترش روز افزون این روابط در سالهای اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت : اجرای گام به گام توافقات دو کشور باعث خوشحالی و رضایت چین است و در شرایط کنونی گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف را باعث تسریع و تسهیل منافع مشترک می دانیم .

هوجین تائو تاکید کرد : دولت چین از گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها استقبال می کند.

وی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به آرمان چین واحد را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران و چین باید با تدبیر، شرایط در حال تغییر بین المللی را به نفع خود و ملت های مستقل مدیریت نمایند .

رییس جمهور چین ضمن تایید و تاکید بر مواضع کشورش درباره بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از حق برخورداری و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تصریح کرد :‌چین تنها راه حل رسیدن به تفاهم در موضوع هسته ای ایران را گفت و گو می داند و با هر گونه اعمال تحریم ، فشار و تهدید مخالفت قاطع دارد .

روسای جمهور دو کشور همچنین با تصریح بر اینکه همکاری ها در عرصه های فرهنگی ، علمی و آموزشی بستری مناسب برای تقویت و تحکیم روابط کشورهاست ، برگسترش روابط و همکاری های فرهنگی ، علمی ، آموزشی و گردشگری بین ایران و چین تاکید کردند.




برچسب ها : چین , ایران , روابط , ملتها , تفاهم , مبادلات , منافع ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش