آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

مذاکره با جلیلی و قالیباف برای کناره گیری به نفع ولایتی!

بازدید : 265 |
درباره : اجتماعی , سياسی , |
تاریخ : چهارشنبه 22 خرداد 1392 زمان : 18:10

مذاکره با جلیلی و قالیباف برای کناره گیری به نفع ولایتی شدت گرفته و انتظار می رود فردا خبر کناره گیری این افراد به نفع ولایتی در خروجی رسانه های خبری قرار گیرد...


چنان که انتظار می رفت در هفته پایانی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری، صحنه رقابت ها ” سمت و سویی دیگر یافت تا جدال واقعی انتخاباتی آغاز گردد.

شبکه ایران خبر داده بود که عارف به نفع روحانی کنار خواهد رفت. این خبر قطعیت یافت. با تقویت ائتلاف اصلاح طلبان، انگیزه اصولگرایان برای رسیدن به ائتلاف نهایی بالا رفته است.
خبرهای رسیده حکایت از آن دارد گزینه نهایی اصولگرایان مشخص شده و احتمالا تا فردا اعلام شود. این گزینه احتمالا کسی نیست جز علی اکبر ولایتی.

پس از اعلام حمایت جامعتین از دکتر ولایتی و سخنرانی حجه الاسلام غرویان به نمایندگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش حامیان دکتر ولایتی، دیروز شاهد بودیم حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز طی نامه ای رسمی حمایت خود از ولایتی را اعلام نمود تا چانه زنی ها برای راضی کردن سایر کاندیداها به جهت ائتلاف به نفع این کاندیدا صورت عینی به خود گیرد.

طبق گزارشات رسیده به شبکه ایران، مذاکره با جلیلی و قالیباف برای کناره گیری به نفع ولایتی شدت گرفته و انتظار می رود فردا خبر کناره گیری این افراد به نفع ولایتی در خروجی رسانه های خبری قرار گیرد.

از نظر متنفذین اصولگرا، ولایتی تنها کاندیدایی است که می تواند همه طیف های جریان اصولگرا را با خود همراه کند. یکی از کارشناسان به خبرنگار ما گفت: در مذاکراتی طی چند شب گذشته صورت گرفته تاکید شد که عمده نظرخواهی ها نشان می دهد بخشی از آرای رای دهندگان سنتی، که هم اکنون به دلیل نزدیکی هاشمی به روحانی، در سبد روحانی است، در صورت اتفاق اصولگرایان بر سر ولایتی، به سبد وی منتقل می  شود. این کارشناس که نخواست نامش فاش شود با اشاره به روابط نزدیک ولایتی با هاشمی، تصریح کرد: در صورت وحدت اصولگرایان درباره ولایتی، شخص هاشمی نیز با احتیاط بیشتری از روحانی حمایت خواهد کرد.

در سوی دیگر میدان، کنار رفتن جلیلی به نفع ولایتی، می تواند بخش اعظمی از طرفداران جبهه پایداری را به ماندن در فضای سیاسی کشور امیدوار کند. این گروه سیاسی، که نامزد اصلی شان، لنکرانی، توفیق ماندن در فهرست کاندیداها را نداشت، اکنون جلیلی را به عنوان کاندیدای حداقلی خود نگاه می کنند؛ کاندیدایی که البته با کمترین آرا توفیق بالایی در نظرسنجی های انتخاباتی نداشته است.

در همین ارتباط حجه الاسلام روانبخش در روزهای اخیر اعلام کرده بود که جبهه پایداری "فعلا از جلیلی حمایت می کند”. در این ارتباط سخنان امروز قزوه، مشاور و نماینده فرهنگی دکتر جلیلی در پاسخ احتمال کناره گیری دکتر جلیلی به نفع کاندیدای دیگری از اصولگرایان نیز جالب است که گفته بود: «ما رقابت را با دوستان اصولگرا قبول نداریم بلکه خودمان را در موضع رفاقت می بینیم.»

از آنجا که پیوستن جبهه پایداری به جلیلی، در نبود کاندیدای اصلی شان، عمدتا ناشی از مخالفت ها با قالیباف است، در صورت کناره گیری قالیباف، این نگرانی ها به حداقل رسیده و با آمدن پایداری ها (که البته وزن چندانی هم ندارند) به ستاد ولایتی، اصولگرایان می توانند امید داشته باشند که از حداکثر توان خود با کمترین تشتت، برای مقابله با کاندیدای متحد اصلاح طلبان بهره برده اند و اینکه در صورت پیروزی دکتر ولایتی، خاطر هاشمی رفسنجانی نیز مکدر نخواهد شد.



برچسب ها : کناره گیری جلیلی و قالیباف به نفع ولایتی , رقابتهای انتخاباتی , ائتلاف نهایی اصولگرایان , دکتر ولایتی ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش