آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

تحویل ارز به اولویت 8 از روز چهارشنبه

بازدید : 407 |
درباره : اقتصادی , اجتماعی , |
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1391 زمان : 12:02

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه دو فعالیت جدید به مرکز مبادله ارزی اضافه شد، از مبادله یک میلیارد دلار ارز طی فعالیت 20 روزه مرکز خبر داد و گفت: تحویل ارز به اولویت 8 از چهارشنبه آغاز می شود...


مهدی غضنفری گفت: از طریق ارایه خدمات جدید در مرکز مبادلات ارزی علاوه براینکه تقاضای کمتری به سمت بازار آزاد می رود، نرخ های  ارز نیز به این مرکز نزدیک تر می شود.

وی با  اشاره براینکه ارایه خدمات در مرکز مبادلات ارزی  بتدریج توسط بانک مرکزی و از طریق  دو بانک عامل ملت و تجارت آغاز شده ، افزود: بخش ارزخدماتی  اطلاعات دانشجویان ، بیماران یا مسافرینی که مشمول ارز مبادله ای می شوند را مرتبا رصد می کند و اینکه آیا ارز مورد نیاز خود را دریافت می کنند و مشکلات نیز گزارش می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین درحاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی و پس از گفت وگو با مراجعه کنندگان و نمایندگان بانک های عامل مستقر دراین مکان گفت : با مقایسه ای میان فعالیت نمایندگان بانک مرکزی و بانک های عامل نسبت به 20 روز گذشته به خوبی مشخص می شود که کاملا کارها به صورت حرفه  ای انجام می شود یعنی اینکه آنها درک دقیق تری از مسائل پیدا کرده و اشراف خیلی خوبی روی موضوعات دارند.

غضنفری با تاکید براینکه ارتباط و هماهنگی در مرکز مبادلات ارزی خیلی خوب و بهتر از گذشته شده ، افزود: بانک مرکزی بتدریج در حال صدور بخشنامه های مورد نیاز است ، سطح هماهنگی و عمل حرفه ای خیلی خوب و بالاتر از گذشته می باشد و  اطمینان داریم با این نگاه حرفه ای به کار و حل مشکلات به صورت تخصصی مرکزی امید بخش را برای ثبات بازار ارز و تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی فراهم کرده ایم .


**ارایه ارز اولویت 8 به زودی آغاز می شود 


وی سپس با ابراز امیدواری  براینکه مرکز مبادلات ارزی کار خود را با همین کیفیت که شروع کرده ادامه دهد ، افزود: هماهنگی میان بانک مرکزی ، بانک های عامل و همکاران ما در وزارت صنعت ، معدن و تجارت بیشتر شده است ، هم اکنون یک نقطه اتکا برای بازار ارز شکل گرفته و دراین 20 روز رشد خوبی داشته است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره وضعیت  ارایه ارز گروه  کالایی هشت نیز گفت : طبق توافق حاصله با بانک مرکزی امیدواریم که از چهارشنبه ارایه ارز اولویت هشت را آغاز کنیم  که با این اقدام تقریبا همه کالاهای اساسی و حوزه تولید پوشش داده می شود .


** محدودیت های ثبت سفارش گروه های 9 و 10 


غضنفری در باره گروه کالایی 9 و 10 نیز توضیح داد : کالاهای قرار گرفته در این 2 گروه  مصرفی است، سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش گروه 10 را متوقف کرده و گروه 9 نیز به این صورت محدودیت هایی دارد .

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم هشت گروه کالایی و بخشی از 9 را پوشش دهیم ، همه کالاهای ضروری کشور از نظر تامین ارز پوشش داده شده است و این بدان معنا است که تامین ارز مورد نیاز واردات کالا از طریق مرکز مبادلات ارزی امکان پذیر شده و نیازی به مراجعه به بازار آزاد نیست ، البته نقش صرافی ها در انتقال این وجوه ارزی همچنان قابل توجه است .

غضنفری با بیان این جمله که انتظار می رود مردم همکاری لازم را داشته باشند ، عنوان کرد : اولویت های 9 و 10 کالاهای مصرفی کم دوام و بادوام را در بر می گیرد ، بنابراین باید با اتکا به تولید داخل ، کالای ساخت کشور را مصرف کنیم و به دولت برای موفقیت در این اقدام مهم  کمک کنیم .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره اینکه آیا همه مراجعین به این مرکز موفق به دریافت ارز می شوند ، پاسخ داد :  تعداد زیادی از وارد کنندگان در مرکز مبادلات ارزی موفق به دریافت تخصیص ارز شدند ، برخی کارگزاران خارجی ارز را به حساب فروشنده منتقل کرده اند و این افراد می توانند کالای خود را منتقل کند ، اما تعدادی  نیز در انتظار این اتفاق هستند .


** ارایه ارز صادر کنندگان در مرکز مبادلات ارزی


غضنفری همچنین از توافق با صادرکنندگان برای ارایه ارز حاصل از صادرات در مرکز مبادلات ارزی به وارد کنندگان خبرداد و گفت : این بدان معنی است که محل های تامین ارز تنوع بیشتری پیدا می کند .

وی تصریح کرد : ورود ارز حاصل از صادرات دربانک های خارجی و در اختیار صادرکنندگان بخش از فشار را از روی بانک های عامل برمی دارد و پوشش بیشتری می دهد  .

وزیر صنعت،  معدن و تجارت با بیان اینکه صادر کنندگان به درخواست ما پاسخ مثب داده اند ، افزود: اگر قرار بود این ارز خارج از مرکز مبادلات ارزی عرضه شود ، به بیانی معنای آن این بود که احتمال آن می رفت ، این ارزدر مسیر قاچاق ، خروج سرمایه و یا واردات کالای لوکس و غیر ضروری مصرف  شود.

غضنفری تصریح کرد: تقاضای ما از صادر کنندگان این است که حتما با توجه به اینکه میزی برای استقرار نماینده آنها از طریق اتاق بازرگانی اختصاص می یابد، بتدریج اطلاعات خود را از طریق نماینده صادر کنندگان در اختیار وارد کننده قرار داده و ارز خود را به آنها بفروشند .



برچسب ها : مرکز مبادله ارزی , اولویت8 , نمایندگان بانک های عامل , بازار ارز , ارز اولویت هشت ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش